^^,
Anda sedang membaca..
hari hari ku

hari hari terakhir di hujung sem~..(tahape hapetah aku tulis ini)

Epi Olidays…

PERINGATAN : Ini penulisan merepek seorang aku …kalau x paham naseb la ye….aku xde keje nak menaip….final pon da habes,,,esaimen pon xde nak taip…ish poyo la plak aku ni,/del>….tangan gatal nak menaip jugak :p
xyah bace pon xpe..
Post jugak knp?

HARI TERAKHIR EXAM………

dup dup dup…” you have only 30 minutes left” kate pengawas peperiksaan di chancellor hall tu. kertas Structural Geology ku belek-belek dengan berhati-hati. inilah final paper aku..
Cube pikirkan points lagi..usaha2..dalam masa 30 minit macam-macam boleh berlaku. Manalah Tahu Allah nak bagi pertolongan di saat2 akhir….

Chancellor hall

last2 habes jugak exam tu..Alhamdulillah..aku tawakkal padaMU..

.lapar2..jom makan..lapar2…zzzzzzz

Petang tu, Kami aku dan kawan-kawan keluar jalan2. Berkurun aku tak main boling kat jusco.Sekali dapat boling ,ku baling bola tu sekuat2nya tak la kuat mana pon .Terase segala ketensyenan penat selama ini pergi bersama bola boling yang bergolek2 itu~

Sebelum tu kami tengok movie cerita furry apebnde tah…x reti la nak sebut…Tapi dalam bahase Melayunye ialah Balas dendam berbulu hahahaha…ape punya tajuk daa.

cerita ni mengisahkan tentang seorang pengurus projek memusnahkan hutan untuk dibuat pembangunan bandar kat situ. Tapi sebelum hutan tu berjaya dimusnahkan, semua haiwan-haiwan kat situ berpakat dan kenekan di pengurus tu. Tak senang duduk dibuatnya. Akhirnya si pengurus tu pun surrender dan last-last hutan tu berjaya direserved..cumeyl jugak haiwan2 dalam cerita tu..haha… sape tension, sile tengok cerita ni…konfirm lg tension,,,hehe

Menjelang lepas magreb, kami pon balik, tp sian cik kelisa si ikram, rosak pulak di tengah2 jalan. Tp akhirnya masalah tu berjaya diselesaikan. maaflah x dpt r nk tulung Tulung doa dari jauh je…

ESOKNYE….

pagi2 ak ikot nab n syie serta beberapa kwn yang lain pegi main basketball. best jugak kan main basket ni walaopon aku xde ilmu pon pasal game ni..huhu….

then agak2 tengah hari sket, rushing lah aku dengan Nab ke KTMB Batu Gajah untuk menolong bella menghantar Aisyah naik kereta lipan untuk balik ke johor. dalam keadaan minyak yang semput, bateri hnfon yang mati dan juga selipar Bella yang tertinggal sebelah ….kat mana tertinggal, itu rahsia,,,ehehe~

Alhamdulillah , kami smpat smpai ktmb sebelum kereta api sampai. setelah salam-salaman sume, ak dan bella pon balik la. tapi on the way tetibe henfonku yang nyawa2 ikan tu berbunyi…

bella: eh, aisyah call la…eh aisyah miskol la..eh byk kali la…mesti die ade tertinggal barang dalam kete ni

( kemudian henponku mati)
aku bergegas pecut balik ke KTMB. takot2 aisyah ade tertinggal barang. td kan miskol byk kali..
hnfon dah la idup segan mati x mahu, telepon kejap je putus..
sesampainya semula aku di depan stesen ketapi batu gajah, Aisyah call lagi.
Aku dengan semangatnye mengangkat call itu.

Aku: hello, Aisyah, ade ape?..ye knp call? cepat gler ak cakap, takot hnpon mati lagi

Aisyah: xde, saje je nak bagitau , naseb baik tadi sempat sampai, kite dlam tren dah ni. kalau x, mesti dah tertinggal..

Aku: ,….owwwwhhhhh,,yerker…ok2….bye2..hnset nk mati…

rupenye2 xde bnde penting pon, hanye sedikit update dan compliments..hadoiii….huhu
minyak skrang dah unstable,tadi dahla press minyak laju,
stesen minyak kat mana tah…x jumpe2..aku dgn Bella menjerit kehisteriaan dalam kereta nan kancil itu…

on the way balik drpd KTMB , aku dan bella pecut laju2..tetibe ade satu kereta warna kuning nak masok lane kitorg dikala kitorg dah laju and rapat…pnt aku nyala2 lampu..last2 nab tulung tekankan hon ak kalau bleh xmo tekan hon,,nnt org tekejut—logik ke alasan aku ni?..

lepas di hon, ak tengok pemandu di dalam kete tu, ish hensemla plak..nyesal hon,,hahah~..bias nye ko neh…ape engat org ensem x boleh hon la.?..pirahhh

beberapa minit lpas tu kami kmbali tenang, tibe2 ade satu kereta kuning overtake kitorg dengan lajunye sambil keluarkan muke jerk dorg….anak2 sapa lah ni..rupe2nye kereta kuning tadi….adeiii..pasrah nye aku..aku hon sbb sayangkan kamu lah! hek ele, bukannya kenal pon…ape daa...

MENJELANG MALAM

Zufar, mintak tulung hantarkan ke seri iskandar boleh?.

ko busy x?.

bas kitorg kol 9 15 malam

ok2…deal..boleh2..aku x busy..

thanks byk2 ye zufar kerana menolong kami

rushing2 punya rushing nak ke stesen bas, aku sedar, aku tertinggal beg duit aku di dalam kereta kancil Bella ptg tadi…ape lagi…mntak tulung zufar pecut patah balik la untuk amek..<del. macam mana la boleh tertinggal benda paling penting?….tikah dah tunggu kat bas.. ak mintak tolong tikah alihkan perhatian Pakcik driver….ceh..macam ape la pulak..naseb baik driver baik..

duo..dap..dup..dap..(kenapa gelak2 lagi?..bas da nak jalan dah tu..kamu masih lagi kat UtP)

.bas suda mahu jalan, namun aku boleh lagi balik utp amek beg duit kejap…aduii…mcm2 la aku ini….naseb baik mlm tu pak guard memahami situasi aku dan x cek lame2 sangat kete. Pakcik bas yang berdedikasi itu setia menunggu penumpangnya yang lambat ini….zufar pecut ala2 professional untuk sampai ke stesen..last2 smpai jugak..thanks tikah kerana letakkan barang2 aku dalam bas..ehe~

aku tertidor kepenatan setelah seharian berpenat2 penatan dengan segala kekalutan dan keseronokan di hari-hari terakhir di hujung-hujung sem ini…

Alhamdulillah, udah sampai rumah..subuh pagi tadi.Turun kat depan kwasan rumah..pagi yang hening, ibuku menjemputku di bus stop..dan itulah kisah seorang aku yang kalut tapi baeq,,wek3..

selamat bercuti…mahap la buang mase kamu2 bace bnde2 tahapehapetah ni…ehe~

Moral of the story:

jangan kalut2
jangan last2 minute
jagalah beg duit anda
pandu cermat asal selamat
pulanglah beraya di kampung halaman..hehehe~

About nizzys

just ordinary person in ur neighbourhood next door...= )

Discussion

4 thoughts on “hari hari terakhir di hujung sem~..(tahape hapetah aku tulis ini)

  1. hamboih…hahaha…slipar xleyh gtau jatoh ktne ek…haha malu~~kete kuneng..jgn slhkn pmandu kncil trsebut…slhkn dri ku yg mengusha anda terlebih dahulu…
    prasaan histeria d ktm ini hnya kami yg thu…xD

    Posted by belllaaa | May 31, 2010, 5:30 pm
  2. haha…tu tak campur lg yang ko jerit2 sbb ade kucing mati kat tgh jalan tu….dah mcm cite furry apetah tu…huhu~

    Posted by nizzys | June 1, 2010, 4:08 am
  3. hhahahahahakkk…mengapekh ko sntiase mndpt pluang mlihat aq in action…ergh~T.T

    ey ko lupe nk cite sal ko brenang ngn muke poyo ko tu…bia slow asl poyo ey~~lala

    Posted by belllaaa | June 1, 2010, 4:02 pm

Leave a comment

May 2010
M T W T F S S
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Blog Stats

  • 5,862 hits

Categories