^^,
Anda sedang membaca..
hari hari ku

Alfatihah

Al Fatihah

hari ni.

ku pergi menziarah ade kematian kat rumah jiran blakang rumah…

sedih jugak tengok suasana sayu ..kasihan si suami, kehilangan isteri tercinta…si anak2 kehilangan ibu mereka…ibu kehilangan anak mereka…

. mase tu baru ku sedar bhawa kite semua akan pergi mnghadapNYA.

kalau x, aku lupe .. aku alpa….melihatkan tubuh jenazah kaku tak berdaya…timbul rase betapa lemahnya diri ini…

hanya ilmu yg bermanfaat, amal jariah, dan anak2 yg soleh shje yg mengiringinye ke alam baqa itu..

semoga rohnya ditempatkan di kalangan org2 yg soleh….semoge Allah memberkatinye…

..kite mcmane pulak?..apa nasib kite pulak?

sudahlah selalu tersimpang sana sini..amalan pon mcm mana…tak campur dengan perasaan riak ujub lagi…Astaghfirullah..

.YA Allah, sesungguhnya aku amat mudah tergoda…Ya Allah …selamatkanlah aku dari godaan syaitan2 dan musuh durjana..

Ya Allah, ku mohon keampunan dariMU…keredhaan dariMU..hanya KAU yang maha mengampunkan dosa2 besar
..

‘Tuhan ku, ku x layak ke syurgaMU..
Namun x pula aku sanggup ke nerakaMU..
Terima taubat ku dan ampunkan dosa2ku..
Sesungguhnya ENGKAU mengampunkan dosa hamba2mu…
Amin..

Advertisements

About nizzys

just ordinary person in ur neighbourhood next door...= )

Discussion

One thought on “Alfatihah

  1. erm, hari ini mereka diambil Tuhan, kita, entahkan esok, entahkan lusa… sesaat lagi, pon x mustahil… entah byk mana agaknya amal2 kita…. entahkn cukup entahkan tidak… =/

    Posted by seindah mutiara | July 23, 2010, 1:06 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

July 2010
M T W T F S S
« Jun   Aug »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Blog Stats

  • 5,457 hits

Categories

Advertisements
%d bloggers like this: