^^,
Anda sedang membaca..
hari hari ku

buat Inche Housemate

Dear diary.

Izinkan aku menulis dengan jiwang di sini yer..kepada sape2 yang xnak jiwang xyah bace yerrr ….hehehe.

.kali ni aku nak tulis pasal.

..sudut pandangan aku … sebagai response kepada belog Mumu yg membincangkan pasal sudut pandangan “Inche Kekasih” kepada Cik kekasih… : )))

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Kali ni saya tulis pulak pandangan dari pihak Cik kekasih pulerrrr….jom start..

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

sebagai “Cik housemate” saye mengharap bakal “Inche housemate” saye :-

1) SMS or phone call

Selalu tny kabar. kalau segan nak tanya directly kat saya, Tanya lah kat mak saya pon xper.. Tu pon dah boleh buat saye gembire.Tapi lagi suka kalau awak dapat call saye selalu..ehe*ngade2*

Kalau “Inche Kekasih” tak call saya atau sms saya, saya senang sangat nak buat assumption bahawa awak dah tak sayang saya lagi. Sy mesti fikir awak dah ada orang lain ( x logik saya ni kadang-kadang..perempuan oh perempuan).. Saya Cuma simpan sorang2 dan anggap mcm xde ape yg berlaku. Saya mudah down memikirkan benda-benda macam ni awak. Tapi saya sering terpujuk sendiri atas kepercayaan dan sayang saya pada awak.
Jadi awak kena yakinkan saya,sebab perasaan insecure itu selalu ada. Sekali awak dah dapatkan keyakinan saya, perasaan insecure itu akan beransur-ansur hilang.

2)Duit

Pasal duit plak, awak tak payah la risau. Saye bukan nak banyak pon. Setakat diamond2 jer saye minat..emas putih pon boleh jugak. Tiap-tiap tahun awak wajib kena ingat hari jadi saye walau mcm maner sibuk pon awak. Kalau dapat bg hadiah kat saye pon cukup bagus. Tak payah parti besar2an. Saye bukan nak banyak pon. Awak jangan risau sebab sy bukan jenis yang suka kikis duit orang. (betul ke?.. betul ).

Saya segan nk minta2 ni. Tapi kalau dengan awak, saya rase saya nak mintak macam2. Saya rase kalau dapat brg yang saye nak tu daripada awak , lebih bermakna daripada dapat dari orang lain. Tapi saya tak paksa pon awak beli tau…hehe… Yer la, dengan sape lagi awak nak belanje kalau bukan dengan saye.

Tapi mcm mner pon saye xnak jadi “Cik housemate” yang menyusahkan “Encik housemate”nyer. Susah bersama senang pun bersama ,awak.

3) Memahami @ understanding

Saya harap sangat “inche housemate” saye nnt understanding dengan saye. Izinkan saya kerja. Penat-penat belajar masuk Universiti, x dpt nak kerja..huhu..Sebab saye nak jadi wanita berkerjaya. Nanti dah tua baru pencen. Mase tu baru saye tak nak keje dah.

Hidup mati bersama…tapi kalau la awak mati dulu dari saye, mcm mane saye nak survive kalau saye tak kerja..kan? anak-anak lagi mcm mana saya nak urus kalau saya tak kerja.. ngee

Saya ni pon bukannya perfect, dan saya harap awak dapat menerima saya seadanya. Ada kalanya saye selalu mengikut perasaan, tapi awak kenalah sabar sebab perempuan ni memang emosi kadang2 tak stabil. Kalau awak pon ego sekali, susah lah saye. Emosi2 saye, sayalah yang setia cinta dengan awak.

4)menangis

Awak pujuk la saye kalau saye menangis. Jadilah teman setia yang boleh menjadi bahu untuk saya menangis.
Siapa lagi yang saya nak bermanja kalau bukan dengan “inche Housemate”. Saya bukan nak mengada-ngada. Awak jangan lah annoyed dengan saye , kate saya cengenglah manje lah….tapi yang cengeng ni jugak lah yang mencintai awak sepenuh hati.

5) cantik

Cantik ke saye ni? Hurm. Xde la cantek sangat pon. Tapi tu lah setiap manusia tu berbeza. Cantik itu subjektif. Mungkin bagi awak saya tak cantik, tp bagi saya, saya cantik.(ek eleh..koya) Saya menjadi diri saya yang sebenar.bukan mcm sesetengah artis yang hanya chantek di kaca tv saja. Ber inci2 foundation di muka. Saye bukan jenis mcm tu..hurm~ Mungkin awak boleh impikan supermodel artis2 cantik itu, tp yang tak berapa nak cantik ni jugak yang akan setia susah senang dengan awak.

“oh bukanlah cantikmu yg ku cari, tapi ketulusan hati yang abadi”-letto

6)Hint

Kami orang perempuan memang tak reti berterus terang ( betul ke? Atau aku sorg je?). Saya memang x reti berterus terang dalam hal ehwal hati dan perasaan ni. Selalu tak terluah dari mulut saya apa yang saya rasa. Tapi perbuatan saya mencerminkan ape yang saya rasa.Dan kadang-kadang bertentangan seratus peratus dengan apa yang saya rasa. Awak patut tanya saya dan jangan terus buat kesimpulan apa-apa sebelum tanya saya ( susah kan).

Saya selalu bagi hint, tapi mungkin awak x paham atau buat-buat tak faham.Dan kekuatan saya tak termampu lagi nak berterus terang. Sebab itulah saya ada blog..Wahh~

7) Cemburu

Kadang-kadang saya puji lelaki lain depan awak sebab nak tengok awak cemburu. Saya kan dah kate tadi, saya tak pandai berterus terang nak tanya awak sayang saya atau tak?. Saya juga tak pandai nak berterus terang tentang sejauh mana chenta awak pada saya. Jadi saya pon pujilah lelaki lain dengan sepuji pujinya..( padahal bukan bagus sangat pon org tu)

. Kalau awak tak cemburu, saya akan brsedih amat sangat la lepas tu.Sepanjang malam saya x dpt tidur memikirkan reaksi awak, betul ke die x kesah?, dan mungkin saya akan terus menerima premis pertama yang menganggap awak tak menyayangi saya.. Tapi kalau awak cemburu dan tak senang duduk, saya akan senang hati dan tidur dengan penuh senyuman.

Saya puji bukan sebab saya suka kat orang tu pon..saya sengaje nak awak cemburu. Tandenye sayang.., Awak jangan risau, mungkin org yang saya puji tu lebih bagus drpd awak, tapi kalau hati tu dah nak kat awak, tetap la awak dalam hati saya.

8)perfect

Awak pon pernah dengar kan, jangan harapkan isteri sebaik Fatimah kalau peribadi tak sehebat Ali RA. Kite memang x perfect tapi ke tidak sempurnaan itu yang melengkapkan kite. Betullah xde manusia yang perfect kan. Jadi ape kata kite jadikan ketidaksempurnaan itu suatu keindahan.

Kalau saya ade silap dan salah, awak perbetulkanlah, sebab saya mengharapkan “Inche Housemate” yang boleh membimbing saya kearah kebaikan. Jadi saya harap awak redha dan terima saya sebagai “Cik Housemate” awak seadanya dengan ikatan yang sah.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

~~~Itu lah sedikit sebanyak sudut pandangan saya …..cer cinte cer cinte Mumu…rase mcm terjiwang la plak..betul ke aku tulis ni? ..haha., ..post ini telah di anugerahkan post paling jiwang dalam blog saye…har3..enjoy~

,ok la ..dah habes berangan……lets go back to reality….pen off……zassssssssszzzsss   ~~~

Advertisements

About nizzys

just ordinary person in ur neighbourhood next door...= )

Discussion

2 thoughts on “buat Inche Housemate

  1. wah wah wahh
    tidak kusangka..pabila si dame menulis..jiwangnya sudah lebih kurang seperti seorang ubai~terbaek la dame
    saya cadngkn si dame cuba anda pulak yg tulis versi lelaki pulak

    nama pun hati wanita..kepada mumu..cuba awak tulis pulak anda dari sudut pandangan seorang wanita..
    request tu~hahaha..sebab saya percaya..kalau kita menulis dri sudut lelaki dan perempuan…anda konfem akan nampak..bahawa..lelaki dan perempuan memang saling memahami..

    Posted by belllaaa | May 1, 2011, 8:15 am

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

May 2011
M T W T F S S
« Apr    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Blog Stats

  • 5,340 hits

Categories

%d bloggers like this: